Revision 1 as of 2007-03-09 21:20:30

Clear message

OrganisatieLog

Logboek organisatie reunie

TableOfContents([maxdepth])


Goedkeuring SOML

29-01-07 We mogen de school gebruiken! (en voorsteldatum)

SOML is[http://www.soml.nl/ Stichting Onderwijs Midden-Limburg]. Deze stichting beheert het internaat en de school onder andere. Met de directeur Dhr. Feit is inmiddels een goed contact. Later meer hierover. Op 29 januari hebben we een gesprek gevoerd met Dhr. Ton van Haaren ( info@bcsroermond.nl , de site is dus http://www.bcsroermond.nl) die directeur is van de school en ook al vanaf 1973 op de school actief is. Kort samengevat: we mogen de school gebruiken. Over toegang tot het internaat: de school gebruikt het internaat dus verwacht niet dat alles toegankelijk is, het wordt gebruikt voor opslag, etc.. We kunnen wel het internaat in dus nostalgische gevoelens zullen zeker bovenkomen bij iedereen. We hebben het gehad over een datum en dag. Een zaterdag in september lijkt een goede keuze. Hij kon geen archieven boven water halen. Mogelijk dat Dhr. Smeets meer weet of alles heeft, op 24 februari is een afspraak gepland onder voorbehoud.


Organisatie

09-01-07 Maillist voor organisatie

Er is een maillijst samengesteld voor de organisatie. Interesse om zitting te nemen? Graag! Om de commissie te bereiken kun je mailen naar intercom@viaisn.org . De huidige samenstelling is Miel van Sambeek, Thijs Broekmans en Liesbeth en Wiebe van der Worp.


Voorstel activiteiten

07-01-07 Een antwoord van Wiebe op mailtje Hans Mathijsen...

Hans Mathijsen wrote: (... snip)

> Behoefte aan input qua programma?

Absoluut, ik paste de hele handel op de bladzijde maar het vereist wel organisatie en die is er nog niet voldoende.

> - inschrijven op hockey / voetbal wedstrijden met teams bestaand uit > jaargenoten(triggert dat men zelf met teams komt en die bij elkaar grist uit > jaargenoten die zich nog niet hebben gemeld: verhoogt attendance rate dus); > > Dit: evt op middag daags tevoren met avond hap (overnachten in oud > internaat?)& aparte inschrijving?

Kan, ik denk dat er idd mensen zijn die het even snel willen afwerken en dat er mensen zijn voor wie glorieuze tijden herleven. De truc is beide groepen te geven wat ze willen.

> - iets van een h.mis ('s ochtends?); hoort in programma maar mag geen > beletsel zijn voor hen die zich daartoe niet (meer) geroepen voelen;

Dat zou heel goed als eerste onderdeel van de dag gehouden kunnen worden. Locatie is lastig, kapel is nu boekenfons oid.

> - (als Aula BC ons ook ter beschikking staat): podium performance van > Directeuren " Heren" prefecten en jeugdleiders die we kunnen vinden, die " > aan elkaar gepraat door iemand die dat goed kan" vertellen over hun > herinneringen, al / niet gecombineerd met video beelden op achtergrond (voor > zover beschikbaar) van die tijd waarover zij het hebben;

FANTASTISCH idee!

> - catering (erg belangrijk!!)- alles op omslagbasis en vooruitbetaling met > bonnen - voor op de dag van de reünie zelf [1°]lunch, [2°] koffietafel, [3°] > borrel en {wellicht} [4°] BBQ;

Lastig. Er zijn mensen die het dik hebben en mensen die ieder duppie om moeten draaien. Ik hoop dat we een aantal vrijwilligers bij elkaar kunnen krijgen, aangevuld met wat leerlingen van het BC die willen helpen. Iedereen van te voren laten betalen blijkt een noodzaak in de praktijk.

Als ik het zo proef dan wil je een soort van herbeleving van een dagje internaat. Dat is wat velen zal aanspreken, vooruit, we knopen er een studieuurtje aan vast ;-)

> Overigens: worden leraren nog uitgenodigd? Zo ja: waarom dan ook geen > gebruik te maken van mogelijkheden te poolen met de bestanden van de laatste > reünie (Plm 1977 of zo?) toen BC 125 (??) jaar bestond....

Het uitnodigen van leraren had ik niet echt in mijn hoofd maar het kan natuurlijk wel. Ik ben ervan overtuigd dat ze wel willen helpen met verzamelen van adressen.

> Verder: ivm vakantie spreiding geeft de zomervacantie een automatisch uitval > risico; daarom beter te plannen of in juni (vooraf) of in september > (nadien)?

Ack.

> Re Veiligheid: shuttle service naar NS station Roermond (moet je > tegenwoordig ook qua organisatie in kader aansprakelijkheids afwering > minstens kunnen aanbieden).3

Ik heb er geen ervaring mee. Ik neem aan dat we dat met een taxibedrijf moeten regelen.

> Re Oproepen: > - (na uiteindelijke datum bepaling): rubrieken NRC, Telegraaf, Algemeen > Dagblad, Trouw Volkskrant en Parool Combinatie: oproepen plaatsen, ook > digitaal en op het internet.

We moeten eens kijken of er niet een grote krant een flink artikel aan wil wijden. Als media oproepen voor ons willen plaatsen is dat mooi maar ik ben bang dat het budget wel beperkt is. Aanspraak maken op goodwil dus.

(...snip)


Bijeenkomst Roermond

05-01-07 De afspraak met Dhr. smeets ging niet door vanwege persoonlijke omstandigheden. Joost, Miel en Wiebe zijn naar Heinsbergerweg 182 gereden en in een roes hebben ze herinneringen uitgewisseld en vooral veel gelachen zonder al te structureel aan de reunie te werken, het kon ook niet anders na al die jaren. Enkele conclusies:

  • Reunie pal voor of na zomervakantie
  • Op een zaterdag
  • Begin middag een vast maar niet al te lang programma. Enkele onderdelen (voorzetje onder voorbehoud, suggesties welkom):
    • Aankomst, koffie.
    • Welkom!
    • Rondleidingen door gebouw
    • Maaltijd, iets makkelijks in oude eetzaal, bijv. nostalgisch vrijdagmaal (soep, friet met appelmoes en zelfgemaakte majo, toetje), liefst onder toeziend oog van prefecten.
    • Daarna ruimschoots tijd om na te bomen voor wie daar behoefte aan heeft


Wie, wat

01-01-07 Natuurlijk wil iedereen de school en vooral het internaat in. Het blijkt dat het beheer in handen is van SOM; stichting onderwijs midden-limburg. Binnenkort een afspraak maken. Dhr. Fey is de baas daar, dhr. Brader werkt daar ook.De leiding van de school is in handen van Dhr. Ton van Haaren. Het zou geweldig zijn als we van de voorzieningen aldaar gebruik kunnen maken. Ook afspraak maken, intentieverklaring vragen. Dhr. Stemkens, de oud-concierge, heeft al aangegeven hand- en spandiensten te willen verrichten (koffie enzo, zie ook de conspiracy op WiebeVanDerWorp).

Dhr Smeets, de laatste directeur van het internaat, kan mogelijk helpen met achterhalen van adressen etc.. Vanzelfsprekend zijn oud-medewerkers meer dan welkom! Afspraak op 5 januari samen met Liesbeth, Wiebe, Miel en Joost.


De teksten en media op deze site zijn zonder enige vorm van garantie beschikbaar onder de GNU Free Documentation License alsmede een Creative Commons-licentie van het type Naamsvermelding-Gelijk delen 3.0.

Deze site is een initiatief van oud-intern WiebeVanDerWorp en wordt gesponsord door ViaISN.org.